GUIÓ XERRADES AMPA
21,22,23, i 24 de febrer
21. Amb trraducció a l'àrab
22. Amb traducció al tagalog
23 amb traducció a l'urdí i el bangla
24 Dinamització per a col·lectiu llatinoamericà
21,22,23, i 24 de febrer
21. Amb trraducció a l'àrab
22. Amb traducció al tagalog
23 amb traducció a l'urdí i el bangla
24 Dinamització per a col·lectiu llatinoamericà
- Presentació nosaltres i persona que ve a fer la xerrada
- Motiu de la xerrada: PARTICIPACIÓ DELS PARES A L'ESCOLA
PER QUÈ ÉS IMPORTANT QUE ELS PARES
PARTICIPIN A L'ESCOLA
- perquè és un dret. Els pares també eduquem i pares i escola hem d'anar d'acord.
- per motivar els nens
- per vetllar per la qualitat
- per enriquir-nos i conèixer millor l'escola i l'entorn. Podem compartir inquietuds i experiències amb altres famílies.
COM PODEM PARTICIPAR?
--Dia a dia: relació amb els mestres
dels nostres fills, fent un seguiment del procés escolar, assistint
a les reunions i entrevistes, etc.
--Consell escolar: participant a les
eleccions
presentant-nos a les eleccions per
formar part del consell escolar
-- AMPA: família col·laboradora,
família referent, membre de la junta.
Què és el
consell escolar? Òrgan de govern de l'escola. El componen
direcció, mestres, pares, administració, personal administratiu. El
consell escolar pren totes les decisions importants de l'escola
(pressupost, horaris, colònies, sortides, cessió d'espais...). El
convoca la direcció.
Ampa:
espai d'organització dels pares. En poden formar part tots els pares
i mares de l'escola, només pel fet de ser pares.
Independent de
l'escola, hi col·labora
Voluntari
Sense ànim de
lucre
Fa de pont entre
els pares i l'escola (problemes, suggeriments...)
Proposa
activitats per a nens i per a pares i mares
Les decisions les
pren l'assemblea, la junta quan són coses concretes.
Diferents
maneres de col·laborar:
col·laboració
puntual: participar en l'organització i preparació d'un o
diversos actes o activitats, com a família usuària de les
activitats, assistir a les assemblees, proposar, preguntar,
criticar...
família
referent dels diferents col·lectius: fa de pont entre l'escola o
l'AMPA i el seu col·lectiu. Difusió d'activitats, traducció i
mediació informal per facilitar a les famílies del seu col·lectiu
la seva relació amb l'escola.
implicació a
la junta. Com a membre de la junta. Organitzar activitats
extraescolars i de formació per a les famílies. Canalitzar
necessitats, demandes, suggeriments, fer de portaveu de les demandes
de les famílies davant de l'Administració (Districte), participar
en el procés de demanar subvencions, relació amb la direcció de
l'escola...
Activitats que
fem: acollida tardes, esports (futbol, bàsquet, hip-hop), àrab,
català per a pares, xerrades per a famílies, festa final de curs,
col·laboració amb entitats del barri i en projectes diversos
(Fundació Tot Raval).- Algunes per iniciativa nostra, altres a
demanda de les famílies... Blog de l'AMPA.
Preguntes
Com ho perceben
ells? Què necessiten, Què troben a faltar, Què els molesta? Què
farien diferent?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada